През 2013 г. ние стартирахме проектирането на скоростния път, сега очакваме АПИ да започне строителството

През 2013 г. ние стартирахме проектирането на трасето от Видин до Ботевград и през тази година очакваме от Агенция „Пътна инфраструктура” да предприеме стъпки за строителството, заяви за Телевизия "Видин" Михаил Миков.
Той и Димитър Велков припомниха, че през 2014 г. БСП включи скоростния път за финансиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура”, но предишното правителство на Борисов го извади от програмата. Същата година бяха осигурени пари за обхода на Димово, беше проведена процедура за избор на изпълнител, но и този проект беше спрян. Очакваме най-накрая да бъде реализиран, както и да бъде продължено строителството на ГКПП Салаш - Ново корито, което започнахме, но правителството след нас го замрази, каза Миков. Той се надява, че ще продължат усилията и за тунел под Петрохан.
"БСП – Видин подкрепя изграждането на четирилентов скоростен път. Това е наше последователно разбиране, което сме отстоявали през годините, за разлика от други политици и политически сили, които не винаги са били на тези позиции.
През 2014 г., когато Видин имаше свое силно представителство в лицето на председателя на 42-то Народно събрание, БСП включи строителството на скоростния път като приоритет в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., с което бе осигурено финансирането му. Тогава бяха стартирани и процедурите за избор на строител на отсечката Мездра-Ботевград и на ново обходно трасе Димово-Ружинци. За съжаление, след предсрочните парламентарни избори през 2014 г. те бяха прекратени, а скоростният път отпадна като приоритет от оперативната програма.
Ние сме били в основата на строителството на Дунав мост 2, който все повече доказва необходимостта от нова инфраструктура. Затова днес не можем да не изкажем задоволството си, че политиците, които преди 3 г. не защитиха интереса не само на Видин, но и на България, все повече осъзнават необходимостта от развитие на инфраструктурата и приемат нашата последователна позиция, че трябва скоростен път, за да стане пълноценна връзката ни с Европа чрез транспортен коридор №4 и за да дойдат инвеститори в този регион на страната.
Ще припомним, че в резултат на наше настояване през 2016 г. беше реализиран ремонтът на шосето през Димово и сме убедени, че освен строителството на нов път Видин – Ботевград, ще бъде реализирана идеята за тунел под Петрохан. Не на последно място, ще продължим да настояваме да бъде продължено започнатото от нас строителство на път към бъдещия ГКПП Салаш – Ново корито, както и за ремонт на пътя Видин – Връшка чука."